System rfk jest kompleksowym Systemem Elektronicznego Obiegu Dokumentów, który pozwala przedsiębiorstwom i instytucjom kontrolować przepływ informacji pomiędzy jednostkami, działami jak również pojedynczymi pracownikami. Opracowany został w architekturze klient-server. Strona klienta pracuje w środowisku Windows zaś serwer w środowisku Windows lub Linux/Unix. Rozbudowany system uprawnień może być zintegrowany z usługami Active Directory. Wiarygodność wprowadzanych danych opiera się o systemową autentykację. Proces powiadamiani i alarmowania wspierany jest przez pocztę e-mail. System współpracuje z zewnętrznymi programami i serwerami pocztowymi takimi jak Microsoft Outlook i Microsoft Exchange. System wyróżnia się prostym interfejsem o intuicyjnym sposobie obsługi. Zapewnia elastyczną konfigurację środowiska pracy.

Użytkownik ma również dostęp do generatora pism umożliwiającego użycie ujednoliconego szablonu pisma przez wszystkich pracowników, oraz łatwe zapisanie dokumentu w systemie.

Dodatkowymi elementami systemu są moduły rejestrujące pocztę email bezpośrednio z serwera pocztowego, oraz moduł OCR rozpoznający treść w załączonych dokumentach zeskanowanych do formatu pdf. Moduł ten ma również możliwość rozpoznawania kodów kreskowych dwu i wielowymiarowych umieszczonych na dokumentach.